Hasyayoga, czyli joga śmiechu krok po kroku na poprawę nastroju!

136
foto: Andrea Piacquadio/Pexels
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Joga śmiechu brzmi jak dobra zabawa, i rzeczywiście tak jest! Co więcej, uczestnicy hasyayogi czerpią te same korzyści, które przynosi naturalny śmiech. Uwolnij zatem nieco endorfin i wypróbuj jogę, która ma szereg prozdrowotnych właściwości!

Pierwsza hasyayoga została poprowadzona przez Madana Kataria’na  w 1995 roku w Indiach. Choć początkowo uczestników kreatywnych zajęć było niewielu, z czasem zaczęła się ona stawać coraz bardziej popularna. Co więcej, zyskała uznanie ludzi na całym świecie, a w Bangalore powstał nawet pierwszy uniwersytet poświęcony jodze śmiechu.

Hasyayoga – co to takiego?

To rodzaj jogi, który polega na wywoływaniu śmiechu.  Pozwalają na to specjalne ćwiczenia i techniki oddechowe, które wykonuje się w grupach. Zadaniem uczestników jest wywołanie u siebie śmiechu, przy jednoczesnym utrzymywaniu kontaktu wzrokowego z partnerem i wykonywaniu określonych ruchów. Zajęcia przypominają beztroską zabawę dzieci, dzięki czemu bardzo łatwo pozbyć się dręczących problemów. Cały koncept opiera się na przekonaniu, że śmiech, nawet ten sztucznie wywoływany, uruchamia w naszym organizmie te same bodźce i substancje co naturalny. Pozwala też czerpać te same psychologiczne i fizjologiczne korzyści.

Joga uśmiechu – korzyści

Chwilę po rozpoczęciu sesji hasyayogi zaczynają wydzielać się endorfiny, a organizm otrzymuje zastrzyk pozytywnej energii. Osoby praktykujące zaczynają myśleć pozytywnie, mają więcej motywacji i chęci do działania. Co więcej, joga zapewnia lepsze dotlenienie organizmu, poprawia krążenie, wspomaga koncentrację i wzmacnia odporność. Wiele osób chwali zajęcia za ich dobroczynny wpływ na zdrowie psychiczne i za to, że pomagają uporać się ze stanami depresyjnymi, stresem czy rozdrażnieniem.

Joga korzystnie wpływa również na wygląd. Działa ujędrniająco na twarz, a nieustanny uśmiech rozszerza naczynia krwionośne, dzięki czemu substancje odżywcze mogą lepiej wniknąć w skórę.

Jak ćwiczyć?

Możesz znaleźć grupę praktykującą jogę uśmiechu w swojej okolicy lub spróbować samemu. Zacznij od klaskania, skakania i śpiewania przed lustrem. Pamiętaj o zachowaniu kontaktu wzrokowego. Nieskoordynowane ruchy i śpiew pomogą ci się odprężyć, zrelaksować, a także pozwolą zlikwidować wewnętrzne blokady.

https://www.instagram.com/p/CEn18cLD8Tv/
Joanna Kowalczyk

Zostaw komentarz

four + twelve =