Hasyayoga, czyli joga śmiechu krok po kroku na poprawę nastroju!
Sylwetka
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Hasyayoga, czyli joga śmiechu krok po kroku na poprawę nastroju!

Joga śmiechu brzmi jak dobra zabawa, i rzeczywiście tak jest! Co więcej, uczestnicy hasyayogi czerpią te same korzyści, które przynosi naturalny śmiech. Uwolnij zatem nieco endorfin i wypróbuj jogę, która ma szereg prozdrowotnych właściwości!

Pierwsza hasyayoga została poprowadzona przez Madana Kataria’na  w 1995 roku w Indiach. Choć początkowo uczestników kreatywnych zajęć było niewielu, z czasem zaczęła się ona stawać coraz bardziej popularna. Co więcej, zyskała uznanie ludzi na całym świecie, a w Bangalore powstał nawet pierwszy uniwersytet poświęcony jodze śmiechu.

https://www.instagram.com/p/CAnNFhbsIdY/

Hasyayoga – co to takiego?

To rodzaj jogi, który polega na wywoływaniu śmiechu.  Pozwalają na to specjalne ćwiczenia i techniki oddechowe, które wykonuje się w grupach. Zadaniem uczestników jest wywołanie u siebie śmiechu, przy jednoczesnym utrzymywaniu kontaktu wzrokowego z partnerem i wykonywaniu określonych ruchów. Zajęcia przypominają beztroską zabawę dzieci, dzięki czemu bardzo łatwo pozbyć się dręczących problemów. Cały koncept opiera się na przekonaniu, że śmiech, nawet ten sztucznie wywoływany, uruchamia w naszym organizmie te same bodźce i substancje co naturalny. Pozwala też czerpać te same psychologiczne i fizjologiczne korzyści.

Joga uśmiechu – korzyści

Chwilę po rozpoczęciu sesji hasyayogi zaczynają wydzielać się endorfiny, a organizm otrzymuje zastrzyk pozytywnej energii. Osoby praktykujące zaczynają myśleć pozytywnie, mają więcej motywacji i chęci do działania. Co więcej, joga zapewnia lepsze dotlenienie organizmu, poprawia krążenie, wspomaga koncentrację i wzmacnia odporność. Wiele osób chwali zajęcia za ich dobroczynny wpływ na zdrowie psychiczne i za to, że pomagają uporać się ze stanami depresyjnymi, stresem czy rozdrażnieniem.

Joga korzystnie wpływa również na wygląd. Działa ujędrniająco na twarz, a nieustanny uśmiech rozszerza naczynia krwionośne, dzięki czemu substancje odżywcze mogą lepiej wniknąć w skórę.

Jak ćwiczyć?

Możesz znaleźć grupę praktykującą jogę uśmiechu w swojej okolicy lub spróbować samemu. Zacznij od klaskania, skakania i śpiewania przed lustrem. Pamiętaj o zachowaniu kontaktu wzrokowego. Nieskoordynowane ruchy i śpiew pomogą ci się odprężyć, zrelaksować, a także pozwolą zlikwidować wewnętrzne blokady.

https://www.instagram.com/p/CEn18cLD8Tv/

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

20 + 8 =

Rekomendowane
Kiedy najlepiej zrobić tatuaż? Zdradzamy, czy pora roku ma znaczenie
Kiedy najlepiej zrobić tatuaż? Zdradzamy, czy pora roku ma znaczenie
Decyzja o wykonaniu tatuażu musi być przemyślana. W grę wchodzi szereg czynników: od wyboru motywu, po tatuażysty.
Jak wybrać idealne kapcie domowe dla dzieci?
Jak wybrać idealne kapcie domowe dla dzieci?
Wybierz komfortowe i bezpieczne pantofle dla swojego dziecka. Dowiedz się, jakie kryteria są ważne podczas wyboru idealnej pary. Pełne porady ekspertów.
<em>Brąz, złoto, pomarańcz </em> – jesienny manicure w tych kolorach jest <strong>hitem sezonu!</strong>
Brąz, złoto, pomarańcz – jesienny manicure w tych kolorach jest hitem sezonu!
Jesień to magiczna pora roku, gdzie spadające z drzew liście mienią się pięknymi kolorami. Sprawdź jesienny manicure! Podpowiadamy, jakie kolory są hitem sezonu!
Ostatnie wpisy