Google to nie tylko najbardziej znana wyszukiwarka na świecie, ale przede wszystkim globalna marka. Amerykański gigant stworzył Google Ads, czyli system reklamowy, który ma pomagać w reklamowaniu się w sieci i generowaniu wyższych zysków.
O sukcesie danej marki możemy mówić, gdy ma ona już status rozpoznawalnej na rynku. W czasach coraz większej konkurencji nie jest łatwo zachęcić klienta do skorzystania z naszej oferty, a potem utkwić mu w pamięci. Jeżeli chcemy docierać do kolejnych odbiorców, zdobywać ich zaufanie i być zapamiętanymi, musimy angażować się w działania marketingowe. Możemy się z tym nie zgadzać, ale nie da się ukryć, że biznes bez dobrej reklamy nie istnieje. Nawet jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy marketingowej, wiele działań jesteśmy w stanie przeprowadzić sami, szczególnie w internecie. Pomocne będą dedykowane narzędzia reklamowe, które zdecydowanie ułatwią nam to zadanie. Jednym z nich jest Google Ads.
Google Ads umożliwia tworzenie kampanii reklamowych w Google. Musimy podkreślić, że nasz przekaz będzie widoczny nie tylko w słynnej wyszukiwarce, lecz także na kanałach partnerów amerykańskiego giganta, a więc na YouTubie, Mapach czy Gmailu. Jedno narzędzie umożliwia więc docieranie do odbiorców na różne sposoby.
Reklamy Google Ads występują w wielu miejscach w sieci wyszukiwania. Oznaczane określeniem „Reklama” pojawiają się nad i pod organicznymi wynikami Google, czyli u góry oraz na dole strony. Są to reklamy tekstowe. Możemy także wykorzystywać bannery, które składają się z grafiki i krótkiego komunikatu tekstowego. Wyskakują one podczas codziennego przeglądania informacji w internecie i kierują użytkowników poprzez link bezpośrednio do danej strony. Dobrą strategią jest również zainwestowanie w reklamy wideo, które będą wyświetlane na YouTube. To kolejna ogromna platforma, gromadząca aż 20 milionów użytkowników miesięcznie. Wśród takiej społeczności można znaleźć wielu nowych klientów. Wymienione formy reklamy warto uzupełnić przekazami kierowanymi do użytkowników poczty Gmail, które wyświetlą się w zakładce „Oferty” w skrzynce odbiorczej.
Efekty kampanii przeprowadzonej przy użyciu Google Ads są widoczne niemal od razu. Reklama natychmiast pokazuje się w wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli jest ograniczona czasowo, to i tak buduje pozytywny przekaz wśród odbiorców i pomaga utrwalić wizerunek marki. Korzystanie z Google Ads przekłada się na większą konwersję i generowanie wzmożonego ruchu na stronie, co skutkuje wyższymi zyskami ze sprzedaży.
Choć Google Ads samo w sobie jest potężnym systemem reklamowym, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystywać także inne, które pomogą nam w skutecznej promocji. Warto zwrócić uwagę na narzędzie oferowane przez Facebooka – Facebook Ads. Słynny portal społecznościowy gromadzi ponad miliard użytkowników z całego świata, więc naprawdę trudno znaleźć lepszą przestrzeń do reklamowania swojej firmy. Czym jest Facebook Ads? To narzędzie reklamowe, które w działaniu może przypominać Google Ads. Umożliwia ono tworzenie kampanii w różnych formach, które będą pojawiać się nie tylko na Facebooku, lecz także portalach partnerskich, a więc na Instagramie, Messengerze czy Audience Network. Co ważne, możemy określać grupę docelową swoich odbiorców, uwzględniając ich wiek czy zainteresowania, co pozwala na tworzenie bardziej spersonalizowanych przekazów. Podobnie jak Google Ads, Facebook Ads pomaga budować świadomość marki i docierać do nowych klientów.
Zdjęcie główne: Adem AY/unsplash.com