15 sposobów na podkręcenie metabolizmu

63
foto: Karolina Grabowska/Pexels
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Odpowiednio działający metabolizm pomaga utrzymać smukłą sylwetkę. Zarówno osoby, które chcą schudnąć, jak i te, mające niską przemianę materii powinny znać sposoby, aby przyśpieszyć spalanie kalorii.

Jeżeli chcesz naturalnie zwiększyć swój metabolizm, to warto skupić się na trzech obszarach: zbilansowanej diecie, aktywności fizycznej oraz piciu odpowiedniej ilości wody. Na przemianę materii mają wpływ oczywiście czynniki, takie jak wiek, masa ciała, płeć oraz ogólny stan zdrowia. Podpowiadamy, jakie są sprawdzone sposoby, które skutecznie pomogą na podkręcenie metabolizmu.  

Lista sprawdzonych sposobów na przyśpieszenie przemiany materii

Warto znać metody na naturalną poprawę przemiany materii. Oto niektóre z nich:

  1. Zadbaj o obecność minerałów w diecie

Minerały takie jak chrom, wapń i magnez pomagają stabilizować poziom cukru we krwi, a jednocześnie zmniejszają apetyt na słodycze. Ponadto dzięki uaktywnieniu enzymów trawiennych przyspieszmy przemianę materii. 

  1. Staraj się regularnie ćwiczyć

Codziennie postaraj się o minimum 30 minut ruchu, a 2 razy w tygodniu zrób sobie godzinny trening. To pomoże utrzymać metabolizm na stałym, wysokim poziomie. Jeżeli to możliwe do wejdź po schodach, zamiast jechać windą lub przejdź się piechotą, zamiast dojeżdżać jeden przystanek autobusem. Podczas ćwiczeń fizycznych znacznie szybciej spalamy kalorie, co pomaga podczas redukcji wagi. 

  1. Stosuj trening interwałowy

Ćwiczenia o zmiennej intensywności zwiększają spalanie. Na przemiennie staraj się biec, przyspieszać i zwalniać do truchtu, powtarzając tę sekwencję kilkukrotnie w odstępach około 1 minuty. 

  1. Używaj pikantnych przypraw i ziół

Chilli, imbir i pieprz zawierają substancje, które podnoszą temperaturę ciała i zwiększają spalanie kalorii. Z kolei majeranek, oregano i bazylia pozytywnie wpływają na trawienie. 

  1. Jedz mało, ale często

Jedz od 4 do 5 małych posiłków w odstępach do 3-4 godziny. Nie stosuj głodówek ani diet poniżej 1200 kcal dziennie. 

  1. Pij odpowiednią ilość wody

Codziennie staraj się wypijać około 2 litrów mineralnej wody niegazowanej. W ten sposób przyspieszysz usuwanie toksyn z organizmu.

  1. Wzbogać dietę o większą ilość warzyw

Błonnik zawarty w warzywach reguluje pracę kwasów żółciowych i pozytywnie wpływa na perystaltykę jelit. Szczególnie cenne są surowe warzywa w formie surówek i sałatek.

  1. Nie zapominaj o białku

W zrównoważonej diecie powinno znaleźć się białko o rozmaitym pochodzeniu (zwierzęcym i roślinnym). Proteiny są ważnym budulcem w organizmie, ale także przyśpieszają tempo przemiany materii. 

  1. Pozwól sobie na relaks

Przewlekły stres powoduje wzrost wydzielania adrenaliny i kortyzolu, które z kolei powodują odkładanie się tłuszczu trzewnego w okolicach brzucha. Techniki relaksacyjne i joga pomogą odzyskać wewnętrzny spokój. 

  1. Pij zieloną herbatę

Zielona herbata ma pozytywny wpływ na przemianę materii i pomaga spalać tłuszcz. Dodatkowo napar ma właściwości pobudzające. 

  1. Jedz ryby

Zawarte w rybach kwasy omega-3 poprawiają trawienie i regulują poziom hormonu odpowiadającego za apetyt. Dzięki temu dłużej nie jesteś głodna i nie podjadasz między posiłkami. 

  1. Pij czarną kawę

Badania wskazują na to, że picie czarnej, niesłodzonej kawy zwiększa metabolizm o nawet kilkanaście procent. Dziennie można wypić do 2 filiżanek, aby nie dopuścić do zbyt dużego wypłukania minerałów. 

  1. Nie pomijaj śniadań

Częstym błędem jest pomijanie śniadania. To ważny posiłek, który daje organizmowi sygnał, żeby zacząć procesy trawienne. 

  1. Zrezygnuj z napojów gazowanych

Napoje gazowane zawierają dużo cukrów prostych i mogą rozregulować metabolizm organizmu.

  1. Unikaj tabletek na odchudzanie

W sklepach można nadal dostać wiele suplementów, które mają niekorzystne działanie na serce czy układ nerwowy. Zdecydowanie lepiej w naturalny sposób podkręcić metabolizm. 

Dodatkowo należy unikać soli, która zatrzymuje w organizmie wodę. Sen pomaga w regulacji wszystkich procesów w organizmie, w tym także metabolizmu. Z tego powodu należy zadbać o 7-8 godzin snu każdego dnia. Sposobów na zwiększenie metabolizmu jest zdecydowanie więcej, lecz te każdy może wprowadzić do swojego życia już dziś.

Wiktoria Florek

Zostaw komentarz

fifteen + 7 =