Jak zostać dobrą kosmetyczką?

53
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Każdy zawód wymaga pewnych zasobów wiedzy oraz umiejętności. Kosmetyczki nie są od tego wyjątkiem, chociaż (w przeciwieństwie do kosmetologa) ciężko wskazać podstawy prawne, które określałyby, jakie dokładnie predyspozycje powinna posiadać osoba chcąca podjąć pracę jako kosmetyczka. Z całą pewnością można jednak stwierdzić, że aby być w pracy skutecznym, należy stale się dokształcać.

Czego oczekują klienci salonów kosmetycznych?

Zakres usług świadczonych przez kosmetyczki jest coraz większy. Dzieje się tak ze względu na rosnący komfort życia społeczeństwa, a co za tym idzie – chęć zaspokajania potrzeb urodowych i estetycznych. Niemal standardem jest już wybieranie się przed weselem lub inną imprezą okolicznościową na fryzurę i makijaż. Coraz więcej kobiet regularnie korzysta z przedłużania rzęs, laminacji brwi, farbowania włosów lub przedłużania paznokci. Zwiększa się też liczba zabiegów, z których skorzystać mogą panowie, a wśród nich zdecydowanie królują pielęgnacja brody lub zarostu, co przyczyniło się do wzrostu popularności barberów. Oczywiście, nie można zajmować się wszystkim, dlatego, jako początkująca kosmetyczka, powinnaś przede wszystkim określić osoby, do których chcesz trafić. Płeć, grupa wiekowa, a nawet zawód czy stan cywilny często wpływają na potrzeby potencjalnego klienta. Zwracaj na to uwagę i skutecznie targetuj swoje reklamy, by trafić do tych, którzy potrzebują Twoich usług. Przede wszystkim jednak pamiętaj, że ludzie korzystający z zabiegów w Twoim salonie będą oczekiwali profesjonalizmu i etyki pracy. Z tego powodu warto stale się rozwijać. Pomóc w tym mogą na przykład szkolenia z medycyny estetycznej Wrocław.

Rozszerzaj swoje kompetencje 

Kiedy wybierzesz już potencjalnego klienta i wprawisz się w podstawowych usługach dla danego profilu, warto poszerzyć swoje kompetencje. Miałaś do tej pory do czynienia wyłącznie z dorosłymi klientkami i dojrzałą skórą? Rozwijaj się, na przykład odbywając szkolenie na temat biostymulatorów – ciekawą ofertę sotyczącą tego tematu znajdziesz na przykład tutaj: https://academy.mei.pl/tematy-szkolen/biostymulatory-szkolenie-podstawowe/. Dlaczego warto to zrobić? Biostymulatory to produkty wspomagające regenerację skóry i opóźniające w ten sposób proces starzenia się. Zdobywając wiedzę na ich temat, będziesz mogła lepiej odpowiedzieć na potrzeby swoich klientek. A może Twoim targetem było młodsze osoby? Wśród młodych kobiet i nastolatek coraz popularniejszym trendem jest wykorzystywanie na przykład kwasu hialuronowego, by powiększyć usta. Możliwość zaoferowania wykonania takiego zabiegu u Ciebie z pewnością uczyni Cię atrakcyjniejszą w oczach potencjalnej klientki. Żeby móc wykonać usługę wolumetrii, powinnaś udać się na szkolenie – dostępne na przyszklad tutaj: https://academy.mei.pl/tematy-szkolen/wolumetria/ – ponieważ ostrzykiwanie wymaga zasobu wiedzy o produktach i zasadach bezpieczeństwa, a także przećwiczenia całej procedury.

Zdjęcie główne: pexels.com/Anna Shvets

Magdalena Gawior

Zostaw komentarz

5 × 5 =