Spadek energii – jak sobie z tym poradzić?

44
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Czujesz, że brak Ci chęci do działania, a poziom energii znacznie spadł? Przyczyn tego stanu może być wiele, jednak warto znać skuteczne sposoby, które pomogą temu zaradzić.

Okres jesienno-zimowy to czas, w którym zdecydowanie częściej dopada nas nie tylko chandra, ale i zmęczenie, senność, apatia i brak chęci do działania. Dzień jest krótszy, temperatura spada, a organizm zaczyna się buntować. Zanim jednak spiszesz na straty wszystkie plany i rozłożysz bezradnie ręce, wypróbuj kilka skutecznych, sprawdzonych sposobów, które powinny pomóc Ci odzyskać utraconą energię.

Zapewnij organizmowi odpowiednią ilość snu

Odpowiednia ilość snu to podstawa. Po dobrze przespanej nocy organizm jest zregenerowany, a Ty rzadziej sięgasz po używki takie jak np. kawa. Jeżeli miewasz problemy z zaśnięciem, napij się wieczorem naparu z melisy lub chmielu. W celu przyrządzenia napoju wsyp do filiżanki łyżeczkę ziół i zalej ją wrzątkiem, a po około 15 minutach przecedź. Możesz też wypić szklankę ciepłego mleka z dodatkiem miodu. Dzięki temu w organizmie wzrośnie poziom tryptofanu, który działa nasennie oraz serotoniny, która skutecznie poprawi Ci nastrój.

Nie rezygnuj z ruchu 

Pamiętaj, że zamiast spędzenia całego popołudnia przed telewizorem, zdecydowanie lepsze dla Twojego mózgu będzie dotlenienie go na świeżym powietrzu albo wykonanie serii ćwiczeń w domu. Spacer, jazda na rowerze czy jogging to formy ruchu, które świetnie radzą sobie z ospałością czy problemami z koncentracją. Wysiłek fizyczny da Ci szansę na oderwanie się od problemów i zmartwień, zregeneruje organizm, a także pozytywnie wpłynie na Twoje ogólne samopoczucie.

Uważaj na to, co jesz

Pamiętaj, by Twoja dieta była zróżnicowana i bogata w węglowodany, zwłaszcza te złożone. Są przetwarzane wolniej niż węglowodany proste, dlatego zapewnią Ci dopływ energii na dłużej. Znajdziesz je w takich produktach, jak np. kasza, makaron czy ryż. Uwzględniaj węglowodany w każdym swoim posiłku i jedz produkty bogate w witaminy z grupy B, ponieważ korzystnie wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Nie zapomnij też o owocach i warzywach! Spożywaj owoce cytrusowe, brokuły i paprykę, bo zawierają witaminę C, która wzmocni Twoją odporność. Ważny jest również magnez, który znajdziesz na przykład w gorzkiej czekoladzie – pozytywnie wpłynie na koncentrację i złagodzi stres.

Wypróbuj aromaterapię

Aromaterapia ma wielką moc, choć przez niektórych nie jest doceniana. Użyj olejku z geranium, który zadziała na Ciebie energetyzująco, albo spróbuj poprawić sobie nastrój olejkiem mandarynkowym czy cynamonowym. Najlepiej, jeżeli podgrzejesz wybrany przez olejek w kominku aromaterapeutycznym, ale możesz też rozpylić w swoim domu wodę z dodatkiem kilku jego kropel. 

Zadbaj o przerwy w pracy

Postaraj się mądrze rozplanować pracę w ciągu dnia, nie zapominając o przeznaczeniu odpowiedniej ilości czasu na przerwy. Odpoczynek jest ważny, ponieważ to między innymi dzięki niemu pracujesz efektywniej, a z pracy wychodzisz mniej zmęczony. 

Pij wodę

Wszyscy wiedzą o tym, że picie wody jest niezwykle ważne dla organizmu, a mimo to większość osób w ciągu dnia po prostu o tym zapomina. Tak naprawdę regularne picie wody to prosta czynność, która jest jedną z najzdrowszych, jakie możesz dla siebie zrobić! Twój organizm, gdy będzie odpowiednio nawodniony, zacznie pracować zupełnie inaczej i szybko zauważysz pozytywne efekty.

Zafunduj sobie odprężający masaż

Nie musisz iść do profesjonalnego gabinetu, żeby wykonać masaż, który usunie zmęczenie i przywróci Ci witalność. Z powodzeniem możesz go zrobić we własnym domu! Jak? Użyj aromatycznych olejków o działaniu energetyzującym (np. grejpfrutowego albo rozmarynowego) i dodaj do nich łyżkę oliwy jadalnej. Następnie usiądź wygodnie, złącz ręce i oprzyj je na stole. Połóż na nich głowę i poproś osobę masującą, aby gładziła i uciskała Twój kark, a także boczną powierzchnię szyi.

Wiktoria Florek

Zostaw komentarz

1 × five =