Smukła sylwetka dzięki niskokalorycznym przekąskom i śniadaniom

77
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Marząc o szczupłej sylwetce, często pierwszym krokiem, jaki podejmujemy, jest przejście na dietę. Ta z kolei kojarzy nam się z szeregiem wyrzeczeń i uczuciem głodu przez cały dzień. Jednak tak wcale nie musi być!

Kluczem do wysmuklonej figury jest ograniczenie spożywanych kalorii, ale wystarczy zmienić dotychczasową dietę na zdrowszą, a będzie to łatwiejsze niż Ci się wydaje. Wybierając zdrowe i niskokaloryczne posiłki będziesz mogła spożyć ich więcej, a to pomoże Ci nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale i utrzymać wagę bez obaw o efekt jo-jo. 

Śniadanie sprzymierzeńcem w walce o szczupłą sylwetkę

Kiedy walczymy o utratę uwagi i próbujemy ograniczyć spożywane w ciągu dnia kalorie, niekiedy wydaje nam się, że dobrym pomysłem jest rezygnacja ze śniadań. Decyzji o opóźnianiu pierwszego posiłku sprzyja też życie w biegu i brak czasu rano na przygotowanie zdrowego posiłku. Jednak będąc na diecie zdecydowanie nie warto pomijać śniadań. Odpowiednio skomponowane śniadanie usprawnia metabolizm. Stabilizuje poziom cukru we krwi, co pomaga utrzymać apetyt na wodzy i zapobiega nagłym napadom głodu. Śniadania z samego rana dostarczają organizmowi dużo energii, a to zwiększa prawdopodobieństwo, że będziesz miała siłę i ochotę na trening. Jeśli jemy rano zdrowy i niskokaloryczny posiłek, łatwiej przez resztę dnia pilnować diety. Dbanie o spożycie śniadania pomaga w uporządkowaniu całego planu odchudzającego i motywuje do kontroli. To tak samo, jak z planowaniem i konsekwentnym realizowaniem pielęgnacyjnej rutyny! 

Pomysły na niskokaloryczne i zdrowe śniadania

Prawidłową wagę ciała pomogą utrzymać produkty o wysokiej zawartości błonnika, takie jak owoce, warzywa, orzechy, jogurty i produkty zbożowe. Szczególnie zbawienny wpływ na sylwetkę mają posiłki z wykorzystaniem płatków owsianych. Dostarczą Ci dużo energii na cały dzień i są idealnym posiłkiem przed treningiem. Utrzymują w normie poziom cukru we krwi, co dłużej zapewnia uczucie sytości. Dają ogromne pole do popisu jako baza posiłku. Możesz jeść je z czym tylko chcesz. Warto sięgnąć po gotowe owsianki, musli i granole z dodatkiem mieszanek suszonych owoców, orzechów i innych bakalii, a nawet kawałków czekolady czy wiórków kokosowych. Do owsianki lub granoli warto dodać mleko roślinne. Nie dość, że jest wegetariańskie, to jeszcze ma mniej kalorii niż mleko krowie. Do wyboru masz wiele rodzajów, więc bez problemu znajdziesz smak, który najbardziej będzie Ci odpowiadał. Do najsmaczniejszych należą mleko ryżowe, owsiane, migdałowe i kokosowe.

Bogaty wybór pysznych, a jednocześnie niskokalorycznych i zdrowych produktów, a także masę inspiracji i przepisów na śniadania znajdziesz w sklepie https://onedaymore.pl/.

Czy przekąski mogą być fit?

Walcząc o smukłą sylwetkę, nie musisz rezygnować z przekąsek. Wręcz przeciwnie, w utrzymaniu figury pomaga spożywanie mniejszych, ale częstszych posiłków. Warto sięgać po zdrowe snacki, które dostarczą Ci energii na dłużej. Decydując się na przekąskę, także wybieraj produkty o wysokiej zawartości błonnika. 

Oczywistym wyborem na mały posiłek są owoce. Najmniej kalorii i cukru mają jabłka, arbuzy, melony, truskawki i brzoskwinie. Jeszcze zdrowszą alternatywą są  warzywa. W biegu świetnie sprawdzi się marchewka, papryka, ogórek zielony czy seler naciowy. Poza domem łatwo je zjesz, jeśli wcześniej pokroisz je w słupki i zapakujesz do małego pojemnika. 

Dla sylwetki i urody

Bardzo poręczną i sycącą przekąską są bakalie. Najzdrowszymi z nich są orzechy i migdały. Zdrowe tłuszcze, które wchodzą w ich orzechów, pomagają w utrzymaniu pożądanej masy ciała. Mają zbawienny wpływ nie tylko na sylwetkę, ale i na cerę! Kwasy tłuszczowe zawarte w orzechach usuwają toksyny z organizmu i pomagają zatrzymać wodę. Efektem jest skóra o promiennym wyglądzie. Orzechy włoskie dodatkowo wpływają na wygląd włosów, nadając im blasku. Migdały zawierają z kolei witaminę E, która wzmacnia elastyczność skóry, ponieważ odpowiada za tworzenie kolagenu, a także zwalcza wolne rodniki i nawilża skórę. 

Kalorie na wodzy

Jednak te zdrowe przekąski mają też dużo kalorii. Dlatego, jeśli zależy Ci na sylwetce, powinnaś jeść je z umiarem. A z bakaliami łatwo przesadzić – są pyszne, więc jak już zaczniemy, trudno skończyć na kilku sztukach i sięgamy po nie garściami. Wtedy na pomoc przychodzą gotowe zestawy. Dzięki nim nie musisz się zastanawiać, na ile sztuk możesz sobie pozwolić i w jakich proporcjach je jeść. Opakowania zawierają sugerowane porcje, które zapewnią korzystny efekt dla Twojej sylwetki. To starannie skomponowane zestawy różnych bakalii, więc dostarczają różne potrzebne składniki odżywcze. 

Wśród gotowych przekąsek znajdziesz też mniej kaloryczne, a równie sycące propozycje. W ostatnich latach jeszcze łatwiej je zdobyć, bo stały się bardzo popularne. Szczególnie pyszne są propozycje na bazie płatków owsianych, takie jak batony czy kulki zbożowe. Producenci robią je z pysznymi dodatkami – najczęściej słodkimi, ale znajdziesz też wersje wytrawne.

Jak widać marzenia o smukłej sylwetce nie przekreślają możliwości cieszenia się jedzeniem. Zdrowe i niskokaloryczne posiłki też mogą być smaczne i szybkie. 

Tagidieta
Elżbieta Baron

Zostaw komentarz

20 + 19 =