Jak dbać o dietę?

21
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Jeśli chcesz zawsze być zdrowy i pełen energii musisz zadbać o swoją dietę. Może wydać ci się to bardzo trudnym zadaniem, jeśli dotychczas jadłeś byle jak. Jednak dbanie o swoją dietę wcale nie musi być takie ciężkie. 

Regularne posiłki

Pierwsze, o czym musisz pamiętać, to regularność spożywania posiłków. Dobra dieta zawiera najczęściej 4-5 posiłków dziennie.  Spożywać je należy w równych odstępach czasowych, najlepiej co 2-3 godziny. Taki tryb korzystnie wpłynie na pracę układu pokarmowego, a ponadto reguluje on metabolizm i ogranicza napady głodu. Znacznie ułatwi ci to proces odchudzania, który wspomóc możesz dodatkowo odpowiednimi suplementami diety, które znajdziesz na https://zielarnia24.pl/odchudzanie,297.html

Brak pośpiechu

Pośpiech w dbaniu o dietę nie jest twoim sprzymierzeńcem, ponieważ negatywnie wpłynie na trawienie. Problemy żołądkowo-jelitowe, niestrawność, a także stres powodowane będą przez szybkie spożywanie jedzenia oraz źle rozdrobniony pokarm. Dlatego, gdy zasiadasz do stołu, skup się wyłącznie na spokojnym zjedzeniu potrawy. Lepiej będzie, gdy zjesz mniejsze porcje powoli, niż najadać się szybko na zapas.

Zróżnicowany jadłospis

Dzisiaj nietrudno i jadłospis, który będzie zarówno zdrowy jak i smaczny. Dobrze zbilansowany jadłospis powinien dostarczyć ci wszystkich niezbędnych składników odżywczych. 

Twoja dieta powinna obejmować:

  • źródła węglowodanów; 
  • źródła białka; 
  • źródła tłuszczy; 
  • wszystkie witaminy rozpuszczalne w tłuszczach oraz w wodzie; 
  • składniki mineralne.

Co jednak należy dopisać do swojego menu? Artykuły spożywcze, które musisz uwzględnić w swojej diecie to:

  • nasiona roślin strączkowych; 
  • warzywa i owoce; 
  • pełnowartościowy nabiał;
  • pełnoziarniste produkty zbożowe;
  • tłuste ryby;
  • chude mięso; 
  • orzechy, pestki, nasiona;
  • oleje roślinne.

Jeśli jednak samodzielnie nie potrafisz skomponować odpowiedniej diety, postaw na catering dietetyczny, który dostarczy ci gotowe już dania. 

Dieta bez sztucznych dodatków

Z jadłospisu wyeliminuj takie rzeczy jak wysoko przetworzoną żywność, sklepowe słodycze, fast-foody, słone przekąski oraz słodkie napoje gazowane. To właśnie w nich znajdują się niechciane cukry proste, sztuczne dodatki czy tłuszcze trans. Lepiej, zamiast nich wybrać produkty naturalne jak na przykład pszczeli produkt

Pamiętaj o tym, że na funkcjonowanie całego twojego organizmu, a już szczególnie na układ pokarmowy i krążenia, ma wpływ spożywana przez ciebie żywność wysoko przetworzona. Duże ilości takich produktów doprowadzić mogą także do rozwoju cukrzycy typu II, chorób układu krążenia oraz nadciśnienia tętniczego. 

Podczas kolejnych zakupów postaraj się sprawdzać skład produktów, które wrzucasz do swojego koszyka. Zapewni ci to świadome dokonywanie wyborów  konsumenckich. 

Właściwe nawodnienie

Jeśli chcesz odpowiednio zadbać o swoją dietę swoją uwagę musisz zwracać nie tylko na to co jesz, ale także na to, co pijesz. Regularne picie wody jest bardzo ważne. To właśnie ona zapewnia odpowiednie nawodnienie twojemu ciału, usprawnia procesy trawienne i przyspiesza metabolizm. 

Pamiętaj, aby zawsze mieć przy sobie butelkę z wodą i sięgać po nią nawet wtedy, gdy nie odczuwasz pragnienia.

Zdjęcie główne: pexels.com/Andres Ayrton

Zostaw komentarz

13 − 5 =