Dieta na płaski brzuch – wprowadź te zasady od zaraz!

136
foto: Bill Oxford/Unsplash
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Która z nas nie marzy o pięknym i płaskim brzuchu? Nadprogramowe kilogramy, to problem wielu z nas. Oprócz tego, że trzeba je zgubić, to warto zacząć racjonalne żywienie. Jaka jest dieta na płaski brzuch? Wprowadź jej zasady od zaraz, a na efekty nie trzeba będzie długo czekać!

Jadłospis to ważny element w diecie na płaski brzuch – ważny, ale nie priorytetowy. Najistotniejsze jest wybranie odpowiednich produktów. Powinny być bogate w błonnik, dostarczać organizmowi nienasyconych kwasów tłuszczowych i zapewniać uczucie sytości. Warto jeść też w zgodzie z własnym dziennym limitem kalorycznym, ponieważ stosowanie się do tej zasady przyspiesza spalanie tłuszczu i pomaga osiągnąć wymarzony cel, jaki jest płaski brzuch. Jak uzyskać taki efekt bez większych wyrzeczeń?

Skuteczna dieta na płaski brzuch

Dieta na płaski brzuch powinna być bogata tylko w produkty niskokaloryczne. Najważniejsza jest redukcja tkanki tłuszczowej, więc w trakcie stosowania jej istotne jest to, by udało nam się wytworzyć ujemny bilans kalorii stanowiący mniej więcej 15%, mniej niż wynosi standardowe zapotrzebowanie kaloryczne. 

W naszym jadłospisie powinny się też znaleźć produkty bogate w błonnik, które regulują pracę przewodu pokarmowego. Zaś wisienką na torcie (oczywiście tylko tą przysłowiową), są warzywa, owoce, białko i produkty zawierające znikome ilości cukrów prostych.

Niech królują warzywa i owoce, ale wszystko z umiarem

W diecie na płaski brzuch istotną rolę grają warzywa. Przyjęto zasadę, że powinno się je dodawać do każdego posiłku. Sami dietetycy zalecają, by przygotowywać niewielkie porcje zawierające około 150 g. Na okres zimowy, warto przygotować własne kiszonki, ponieważ poza sezonem wiosenno-letnim warzywa są znacznie droższe i niestety nie tak bogate w minerały, jak w sezonie. Po które warzywa najlepiej sięgać? Warto jeść: ogórki, pomidory, pieczarki, cukinię oraz marchew – pomagają zredukować tkankę tłuszczową.

Istotne są też owoce, ponieważ pomagają spalać tkankę tłuszczową, pobudzają przy tym pracę jelit. Wspomagają eliminację toksyn z organizmu. Które owoce będą najzdrowsze? Owoce leśne z całą pewnością, bo są odpowiedzialne m.in. za ochronę układu trawiennego. Jeżyny, jagody czy poziomki pomagają uniknąć infekcji i są pomocne w trawieniu. Owoce jagodowe doskonale sprawdzają się też jako naturalny oczyszczacz organizmu z toksyn.

Tych produktów lepiej unikaj!

Smażone produkty to wróg diety na płaski brzuch. Wszelkie panierki, którymi większość lubi okraszać np. mięsa, są głównym źródłem szkodliwego przy redukcji masy tłuszczu. Zamiast panierować i smażyć, zacznij piec i grillować. Kolejny wróg niskokalorycznej i zdrowej diety to słodkie i gazowane napoje. Dlaczego? Z racji tego, że w ich składzie w większości znajdują się cukry proste, które przyczyniają się do niepożądanej fermentacji w jelitach, co skutkuje wzdęciami.

Nabiał jest również szkodnikiem i przeszkadza w osiągnięciu płaskiego brzucha. Laktoza, czyli cukier znajdujący się w mleku jest ciężkim produktem do strawienia, zwłaszcza dla osób, które mają problemy z żołądkiem. Najlepiej zrezygnować z mlecznych produktów, zastępując je roślinnymi alternatywami (np. zamiast mleka wybrać napój owsiany).

Białe pieczywo również nie sprzyja pozbyciu się nadprogramowych kilogramów, bowiem zawiera dużo cukrów prostych, które są odpowiedzialne za wzrost poziomu insuliny we krwi, co może skutkować odkładaniem się zbędnego tłuszczu w okolicach talii. 

Zapanuj nad stresem

Czy wiesz, że długotrwały stres powoduje kurczenie się mózgu i dodatkowo rozrost brzucha? Nieustannie podwyższony poziom hormonu stresu powoduje wzrost poziomu cukru we krwi i cholesterolu. Może się też przyczyniać do powstawania depresji i wspomagać odkładanie się tkanki tłuszczowej na brzuchu. Unikaj stresu, jak tylko się da! Relaksuj się po pracy, zacznij uprawiać sport lub poczytaj książkę w ciszy i spokoju.

Zostaw komentarz

twenty + 17 =