Dieta na płaski brzuch – dowiedz się, jak ją skomponować

124
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Specjaliści twierdzą, że odpowiednia dieta w połączeniu z ćwiczeniami fizycznymi pomoże osiągnąć pożądaną szczupłą sylwetkę. Istnieją produkty, które mogą pomóc w diecie na płaski brzuch.

Każda z nas ma indywidualne predyspozycje oraz figurę, jednak są sposoby na to, żeby ciało wyglądało zgrabnie. W artykule tłumaczymy, które produkty warto wprowadzić do diety, a których lepiej unikać, jeżeli chcemy cieszyć się płaskim brzuchem. Kluczem do sukcesu jest zdrowy tryb życia oraz wykształcenie odpowiednich nawyków. 

Jakie produkty wprowadzić do diety na płaski brzuch?

Niektóre produkty naturalnie przyśpieszają nasz metabolizm, dzięki czemu możemy szybciej spalać kalorie. Warto zwracać uwagę na zawartość błonnika, który jest odpowiedzialny między innymi za przemianę materii w organizmie. W połączeniu z regularnym treningiem dadzą z pewnością świetne rezultaty. W diecie wyszczuplającej nie powinno też zabraknąć produktów o niskiej kaloryczności, które zapewniają nam sytość. Dzięki temu pomimo dużej ilości jedzenia nie przytyjemy. Przedstawiamy listę produktów, które warto wprowadzić do diety, jeżeli chce się osiągnąć płaski brzuch:

  • Ananas

Ten egzotyczny owoc jest pełen enzymów wspomagających trawienie, a dodatkowo zapewnia duże ilości błonnika. Ananas pomaga pozbyć się szkodliwych toksyn i ułatwia przyswajanie białek. Jest bardzo syty i uchodzi za jednego z największych sprzymierzeńców płaskiego brzucha.

  • Owoce leśne

Jagody, porzeczki, borówki, maliny, jeżyny – lista jest zapewne jeszcze dłuższa. Owoce leśne są odpowiedzialne za wspomaganie pracy układu trawiennego i rozwój naturalnej flory bakteryjnej w jelitach. Doskonale sprawdzą się w diecie oczyszczającej organizm ze szkodliwych zalegających substancji. 

  • Komosa ryżowa (quinoa)

Komosa ze względu na bogactwo właściwości odżywczych była nazywana „złotym zbożem inków”. To zboże będące źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także wielu witamin (między innymi z grupy B) i składników mineralnych. Jest niskokaloryczna i oczyszcza organizm. 

  • Mięta

To dobrze znane zioło, które znane jest wszystkim w Polsce. Zapobiega wzdęciom i ma dobroczynne działanie na układ trawienny. Dzięki temu pomaga też osiągnąć smukłą sylwetkę i płaski brzuch. 

Czego unikać? Podstawowe błędy w diecie

Część kobiet długo nie widzi upragnionych efektów, pomimo tego, że stosuje bardzo restrykcyjne diety. Istnieje lista produktów, których lepiej unikać, jeżeli chcemy osiągnąć płaski brzuch. Oto one:

  • Napoje gazowane

Nawet, jeżeli kupujemy napoje o zerowej kaloryczności, to zawarty w nich dwutlenek węgla zawarty niepotrzebnie wzdyma brzuch. W skład takich napojów wchodzą też liczne cukry proste, które następnie fermentują w jelitach i prowadzą do wzdęć. Zdecydowanie lepiej zastąpić je zwykłą wodą mineralną, herbatą ziołową lub świeżo wyciskanym sokiem owocowym. 

  • Produkty smażone na głębokim tłuszczu

To przede wszystkim kwestia znacznie podwyższonej kaloryczności oraz odkładania się szkodliwego tłuszczu, który następnie bardzo trudno jest spalić na treningu. Zamiast smażenia można wybrać gotowanie, pieczenie lub grillowanie. Z dodatkiem przypraw oraz ziół dania będą równie pyszne i aromatyczne. 

  • Masło orzechowe

Warto zwracać uwagę na niektóre produkty, które są reklamowane jako zdrowe. Doskonałym przykładem może być masło orzechowe – jeżeli w swoim składzie ma jedynie orzechy to oczywiście nic się nie stanie, jeżeli raz na jakiś czas je zjemy. Niestety w większości tego typu produktów występuje jeszcze dużo dodatkowych substancji sztucznych polepszających smak, zapach i konsystencję. Połączenie cukru, tłuszczu i soli z pewnością nie pomoże w osiągnięciu szczupłego brzucha. 

O czym jeszcze pamiętać? 

Podstawowym błędem jest picie zbyt małej ilości wody. Dietetycy zalecają, żeby dziennie było to około 2 litrów. Dodatkowo chroniczne zmęczenie i stres również przeszkadzają w trwałej redukcji kilogramów, a w szczególności utrudniają w wyszczupleniu brzucha. Dorosły człowiek powinien spać dziennie około 7-8 godzin. Do treningów cardio oraz siłowych warto dodać aktywności relaksacyjne takie jak joga i medytacja. Pomogą one zmniejszyć poziom stresu, a jednocześnie szybciej schudnąć.

Wiktoria Florek

Zostaw komentarz

3 + seventeen =