Ćwiczenia na jędrny i uniesiony biust

64
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Jędrny, uniesiony biust to marzenie większości kobiet. Aby go uzyskać, nie trzeba robić skomplikowanej operacji plastycznej. Wystarczy regularnie wykonywać poniższy zestaw ćwiczeń.

Dlaczego warto wykonywać ćwiczenie na biust?

Systematycznie wykonywane ćwiczenia na biust przyczyniają się do ujędrnienia mięśni piersiowych. W momencie, w którym mamy do czynienia ze zwiększeniem ich wielkości, gruczoł piersiowy stopniowo przesuwa się w przód. Trening na klatkę piersiową nie doprowadzi do zmiany struktury biustu. Budująca tkanka to w znaczącej mierze tłuszcz, którego nie da się swobodnie kształtować. 

Zamiast tego, opisane poniżej ćwiczenia skutecznie przeciwdziałają prawu grawitacji, wzmacniając mięśnie otaczające piersi. Ich regularne wykonywanie to gwarancja estetycznego, uniesionego i jędrnego biustu o ładnym kształcie. Warto wspomnieć także o tym, że siedzący tryb życia oraz brak regularnej aktywności fizycznej mogą prowadzić do rozwoju wad postawy, które w negatywny sposób wpływają na wygląd biustu. Klatka piersiowa zapada się wówczas, zamiast wysuwać się do przodu, a plecy stają się przygarbione. Zmiany tego typu pogłębiają się wraz z wiekiem. Skutecznie można im przeciwdziałać, wykonując ćwiczenia.

Najlepsze ćwiczenia na biust

Pierwsze ze sprawdzonych ćwiczeń na biust to „rozpiętki” w pozycji siedzącej. Jak należy je wykonywać? Siadamy na krześle i prostujemy plecy. Chwytamy hantle lub butelki z wodą mineralną. Przenosimy ramiona na boki, otwierając klatkę piersiową. Przywodzimy dłonie do siebie w taki sposób, aby delikatnie zetknęły się z klatką piersiową. Napinamy jej mięśnie i wracamy do pozycji wyjściowej. Wykonujemy 3 serie, po 15 powtórzeń każda. Ćwiczenie to z powodzeniem można wykonywać również na siłowni, wykorzystując do tego celu urządzenie o nazwie „butterfly”. Z jego pomocą możemy w prosty sposób zmieniać obciążenie, dostosowując je do własnych potrzeb.

Kolejna propozycja ćwiczenia na jędrny biust to wyciskanie hantli. Na czym polega? Kładziemy się na plecach i delikatnie uginamy nogi w taki sposób, aby łokcie były w stanie opadać poniżej linii tułowia. Ćwiczenie to warto wykonywać z wykorzystaniem piłki gimnastycznej, która wzmacnia mięśnie głębokie, skutecznie zwiększają efektywność treningu. Hantelki trzymamy po obu stronach ramion w taki sposób, aby znajdowały się na wysokości klatki piersiowej. Unosimy je do góry, prostując ręce i wracając do pozycji wyjściowej.

Jak uzyskać uniesiony biust? Swój plan treningowy warto wzbogacić o ćwiczenie o nazwie motylek. Jak wygląda krok po kroku? Najpierw kładziemy się na plecach. Następnie chwytamy hantelki w dłonie i zwracamy je do siebie od wewnętrznej strony. Stopniowo opuszczamy, uginając łokcie i rozchylając ramiona na boki. Wracamy do pozycji wyjściowej.

Efektywnym ćwiczeniem na jędrny biust jest spin doctor. Na czym polega? Stajemy w pozycji wyprostowanej, w lekkim rozkroku. Wyciągamy przed siebie wyprostowane ręce. Dłonie staramy się wyciągnąć możliwie jak najdalej. Powoli zbliżamy je do siebie w taki sposób, aby na końcu złączyć je ze sobą.

Kobiety marzące o jędrnych piersiach, powinny regularnie wykonywać ich napinanie. W tym celu siadamy na krześle lub piłce gimnastycznej, prostujemy plecy i lekko rozstawiamy nogi. Złączamy dłonie przed sobą, a łokcie rozkładamy na boki w taki sposób, aby przedramiona znajdowały się w pozycji równoległej do podłogi. Dociskamy dłonie do siebie aż do momentu, w którym poczujemy napięcie w klatce piersiowej.

Godnym polecenia ćwiczeniem na biust jest także otwieranie i zamykanie. Siadamy na krześle i łączymy łokcie przed sobą na wysokości klatki piersiowej. Ręce powinny się tu znajdować pod kątem prostym. Następnie rozłączamy je w taki sposób, aby znalazły się one po obu stronach ciała. Mocno wypinamy klatkę piersiową do przodu.

Justyna Zajdel

Zostaw komentarz

20 − eleven =