Zdrowa i smaczna żywność, którą warto dodać do jadłospisu

33
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Twoja dieta stała się monotonna i niesatysfakcjonująca? Dowiedz się, o jakie produkty dobrze jest uzupełnić codzienny jadłospis. 

Początek roku to czas, który szczególnie sprzyja wprowadzaniu różnych zmian. Niezależnie od tego, czy stawiasz sobie postanowienia noworoczne, czy nie, warto postarać się urozmaicić swoją dietę i wprowadzić do niej więcej zdrowych produktów, tak, aby dostarczać organizmowi wszystkie niezbędne składniki odżywcze.

Warzywa i owoce 

Warzywa i owoce są bogate w witaminy, minerały, błonnik oraz przeciwutleniacze, co sprawia, że są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Poza tym zapewniają uczucie sytości przy mniejszej ilości kalorii, dzięki czemu są ważnym elementem diety osób, którym zależy na bezpiecznym odchudzaniu.

Produkty pełnoziarniste 

Produkty zbożowe pełnoziarniste stanowią źródło cennych składników, tj.: węglowodanów, w tym błonnika pokarmowego, białek, witamin, składników mineralnych oraz prozdrowotnych. Warto spożywać je nawet kilka razy dziennie w postaci chleba pełnoziarnistego, płatków owsianych, kaszy czy ryżu. Przytoczone produkty wspierają prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego, wzmacniają odporność oraz wpływają korzystnie na stężenie cholesterolu we krwi. Cennym źródłem błonnika jest również musli o niskiej zawartości cukru i tłuszczów nasyconych, które zawiera mieszankę płatków zbożowych, orzechów, nasion i suszonych owoców. Musli z jogurtem i owocami to dobre i szybkie śniadanie, które da Ci energię na aktywne rozpoczęcie dnia.

Produkty zawierające chude białko

Naturalna, zdrowa żywność bez chemicznych substancji polepszających powinna stanowić większą część codziennego menu. Dla budowy tkanki mięśniowej warto uzupełnić jadłospis również o składniki zawierające chude białko, takie jak ryby, drób czy rośliny strączkowe.

Zamienniki dla niezdrowych przekąsek 

Orzechy, takie jak migdały, nerkowce, orzechy laskowe czy pistacje, a także suszone owoce i pokrojone warzywa z hummusem mogą stanowić zdrowszy odpowiednik chipsów, ciastek oraz słonych paluszków. Warto włączyć do codziennego menu również nasiona, takie jak siemię lniane, słonecznik czy nasiona dyni, ponieważ są one bogate w białko, zdrowe tłuszcze i minerały. Osoby uprawiające sport mogą sięgnąć po treningu także po sycące batony proteinowe, które pomagają rozbudowywać beztłuszczową masę mięśniową.

Fot.:Brenda Godinez/unsplash.com

Marta Marek

Zostaw komentarz

four × 1 =