Dieta – ważny element w utrzymaniu smukłej sylwetki

214
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Idzie lato, a wraz z nim coroczny zryw fitnessowy, mający na celu uzyskanie idealnego bikini body. Trenerzy i dietetycy od lat powtarzają do znudzenia, że dieta nie działa bez ćwiczeń, a ćwiczenia bez diety. Aby skutecznie zacząć zrzucać kilogramy i szybko zauważyć efekty swoich starań, należy połączyć te dwa elementy. Podpowiadamy, jak poprowadzić swoją dietę, by była zdrowa.   

Jak zacząć dietę?   

Początki diety bywają trudne, ale wtedy też towarzyszy Ci największa motywacja i determinacja. Zmianę nawyków żywieniowych warto zacząć od “resetu” organizmu, czyli całkowitego oczyszczenia go z nadmiaru wody oraz przyspieszenia metabolizmu. W tym może pomóc detox sokowy. Polegający na przyjmowaniu posiłków przede wszystkim w formie płynów, kilkudniowy detox organizmu to doskonały start i pierwszy krok w stronę diety. Dzięki temu, że przyjmujesz w tym okresie tylko soki oraz lekkostrawne i niskokaloryczne posiłki, Twoje ciało szybko pozbędzie się nadmiaru wody, która kumuluje się w nim przez nieodpowiednie żywienie. 

Dodatkowo dieta sokowa to prawdziwy booster metabolizmu, przez co dalsze etapy diety będą bardziej skuteczne. Twoje ciało zacznie w dużo szybszym tempie spalać kalorie, a Ty będziesz mogła cieszyć się smukłą sylwetką w krótszym czasie. Pamiętaj, że taki detoks nie powinien trwać dłużej, niż trzy do pięciu dni. To bezpieczny przedział czasowy na przejście lekkiej głodówki, która będzie wspaniałym wejściem do regularnej zmiany swoich nawyków żywieniowych. 

Co jeść na diecie?   

Dieta polegająca na jedzeniu liścia sałaty przez cały dzień to bardzo szkodliwy mit, który należy zostawić tam, gdzie się zaczął, czyli w latach dziewięćdziesiątych. Teraz już wiadomo, że radykalne diety i przechodzenie z jedzenia 1700 kalorii jednego dnia do przyjmowania zaledwie kilkuset dnia kolejnego jest bardzo szkodliwe i nieskuteczne. Aby uniknąć efektu jojo należy odchudzać się z głową. Oczywiście, że każdy chce zauważyć efekty swoich starań jak najszybciej, jednak z dietą nie można się spieszyć. Najważniejszy w skutecznym chudnięciu jest deficyt kaloryczny. Możesz jeść wyłącznie surowe warzywa, ale jeśli ich kaloryczność przekroczy Twoje dzienne zapotrzebowanie, i tak nie zrzucisz zbędnych kilogramów. 

Najlepiej jest zacząć od bardzo lekkiego deficytu, około 150-200 kalorii przez pierwsze dwa-trzy tygodnie diety. Po tym czasie możesz zwiększyć go do 300 – 350 kcal, a górna granica deficytu nie powinna przekraczać 500 kalorii. W ten sposób stopniowo przyzwyczaisz organizm do innego sposobu odżywiania i unikniesz szoku, który może poskutkować spowolnieniem metabolizmu. 

Jeśli trzymasz się deficytu kalorycznego, możesz jeść w zasadzie wszystko, co chcesz. Ważne jest, by kontrolować porcje, aby nie przekroczyć planowanej na dany posiłek dawki energii. Niskokaloryczne produkty to na przykład surowe oraz gotowane i pieczone warzywa i owoce. Wysoka kaloryczność ziemniaków to również mit, w 100 gramach ugotowanych ziemniaków znajduje się zaledwie 66 kalorii. Unikaj potraw smażonych, a stawiaj raczej na grillowane lub pieczone mięsa. Sosy z wytopionego tłuszczu lub masła zamień na zblendowane z odrobiną oliwy lub oleju zioła, a surówkę z majonezem na bukiet gotowanych warzyw. Dieta nie musi być głodówką! 

Dieta przy aktywności fizycznej  

Skuteczne i zdrowe odchudzanie to połączenie diety z ćwiczeniami. Przy intensywnym wysiłku fizycznym Twoje zapotrzebowanie kaloryczne rośnie, a najważniejszym składnikiem diety staje się białko. Wielu początkujących i zaawansowanych sportowców wybiera suplementy BCAA Co to jest? To podobny do odżywek białkowych dodatek dietetyczny, który pozwala na osiąganie lepszych wyników podczas treningów. BCAA jest mieszanką różnych aminokwasów, z których zbudowane są mięśnie. Odżywka ta pomaga w osiągnięciu wymarzonej sylwetki i uzupełnia dzienne zapotrzebowanie organizmu na białko.

Zostaw komentarz

16 − 5 =