Wpływ pozycjonowania na branżę e-commerce

10
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie strony internetowej oraz jej optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych to obecnie najważniejsze narzędzie do walki z niską popularnością witryny na tle konkurencji. Z reguły brak odpowiednio dużego zainteresowania sklepem wynika z jego niewielkiej widoczności, przez co niewielu klientów jest w stanie trafić na nią samodzielnie. Pozycjonowanie stron WWW polega na poprawie jej pozycji w listingu wyszukiwarki po wprowadzeniu wybranej frazy kluczowej przez internautę, a pozycją preferowaną przez najlepsze agencje SEO jest minimum pierwsza trójka wyników organicznych. Nie zawsze jest to jednak możliwe, głównie ze względu na silną konkurencję, której nie ograniczają finanse oraz budżet. 

Czy pozycjonowanie stron WWW ma sens?

Prowadzenie biznesu w sieci (e-commerce) zdaje się wypierać sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Możliwość dotarcia do klientów z całego kraju bądź wybranego regionu oraz minimalne inwestycje związane z uruchomieniem witryny i jej utrzymaniem stanowi obecnie łakomy kąsek dla wielu przedsiębiorców. Wraz z tymi zaletami idzie niestety również duża, mocna i bezwzględna konkurencja, która może skutecznie zniweczyć nasze wszelkie plany co do tempa rozwoju i ekspansji raczkującego przedsiębiorstwa. Podstawowym błędem jest to, że niewielu przedsiębiorców ma pojęcie o tym co to jest SEO i jaki ma wpływ na obecne oraz przyszłe dochody generowane przez witrynę.

Pozycjonowanie pozwala na osiągnięcie wysokiej pozycji wybranej strony w wynikach wyszukiwania wiodącej wyszukiwarki w kraju – Google. Świeże witryny bez zaplecza SEO osiągają bardzo dalekie pozycje, które zazwyczaj nie generują żadnego wartościowego ruchu (internauta z reguły znajduje odpowiedź na swoje pytania na pierwszych dwóch stronach) lub w ogóle nie są obecne w listingu. Pozycjonowanie umożliwia dotarcie do pierwszej strony wyników z bardzo popularnymi frazami lub nawet na pierwsze miejsce w przypadku witryn skonkretyzowanych na niszowe frazy kluczowe. Co to oznacza? Ogromne możliwości osiągnięcia dużych, satysfakcjonujących zysków.

Podstawowe działania w pozycjonowaniu SEO

Wieloetapowe pozycjonowanie Sky Shop i innych sklepów internetowych sprowadza się do przeprowadzenia nawet kilkuset kroków, które mają w efekcie spełnić wszelkie wytyczne algorytmu Google. Algorytm jest utajniony, a gigant z Mountain View serwuje pozycjonerom jedynie zdawkowe informacje na temat wytycznych.

Działania on-site – ich skład wchodzą wszelkie działania wykonywane na pozycjonowanej stronie przez programistów i pozycjonerów. Warto tu wymienić modyfikację i naniesienie poprawek w kodzie źródłowym witryny, nasycenie jej frazami kluczowymi i nowymi treściami, poprawę jej struktury oraz zadbanie o stronę wizualną i User Experience. Nie bez znaczenia okaże się także przyspieszenie jej działania.

Działania on-site z kolei skupiają się wyłącznie na pozyskaniu jak największej liczby linków zwrotnych, które prowadzą do pozycjonowanej podstrony. Linki muszą być umieszczone na stronach o dobrym rankingu, tylko w ten sposób mogą spełnić swoje zadanie.

Fot. mohamed Hassan/pixabay.com

Zostaw komentarz

17 − thirteen =